Thursday, April 16, 2009

Bahagian 1 - Konsep Kesihatan - Gambaran Umum

Adakah anda tahu perbezaan antara ubat dan pemakanan tambahan?


Perkara PERTAMA yang difikirkan bila kita sakit atau cedera ialah cari ubat untuk legakan sakit atau simptom tersebut. Betul??

TAPI…..

Pernahkah kita fikir bahawa mungkin cara hidup kita yang kurang baik contohnye seperti merokok, minuman beralcohol, pemakanan yang tidak seimbang, tidak exercise, stress di tempat kerja ialah punca segala masalah kesihatan kita.

Ditambah dengan keadaan persekitaran masa kini yang penuh dengan pencemaran, sinaran UV yang melampau dan pengunaan racun serangga serta bahan-bahan kimia dalam makanan memburukkan lagi keadaan.


Ingat bahawa tiada penyakit yang tiada penawarnya selagi kita berusaha mencari.

Kajian oleh Doktor Mark Nelson dalam American Journal of Hypertension menyatakan, 42% pesakit hypertension tidak perlu bergantung pada ubat sekiranya mereka mengubah gaya hidup mereka.

Oleh itu penyakit seperti sakit jantung, kanser, diabetes, kolestrol yang tinggi, kegemukkan @ obesity boleh di’ubati’ dengan menukar gaya hidup seharian kepada gaya hidup yang lebih sihat.


Adakah anda tahu apa tujuan pemeriksaan kesihatan???

Doktor biasanyer menggalakkan kita untuk menjalani pemeriksaan fizikal secara rutin untuk ‘kekal sihat’. Betul ke untuk tujuan itu????

ATAU…

Tujuan sebenar untuk kesan penyakit lebih awal supaya boleh mulakan proses ‘healing’ (penyembuhan) lebih awal.


Oleh itu fahamilah bahawa pengesanan melalui rawatan Pap Smear, PSA, Mammogram, Blood & Physical Test adalah untuk tujuan mengesan penyakit lebih awal dan BUKAN untuk mencegah. Cube fikir-fikirkan….

Oleh itu, untuk tujuan pencegahan, di sinilah perlunya pemakan tambahan untuk menyokong system pertahanan badan supaya sentiasa berada di tahap yang paling optimum (bukan maximum lagi).

USANA Health Sciences telah menghasilkan dan mengeluarkan produk pemakan paling lengkap dan seimbang di pasaran dan di iktiraf tersenarai dalam Master Index Medical Specialist (Malaysia) aka MIMS yang mana ia dibolehkan oleh doktor untuk mengunakan product dari USANA as part of prescription to patience. (Cube check jika terdapat product MLM lain tersenarai, pasti tiada).


DAN…

Dengan pengawalan mutu produk diiktiraf sebagai Good Manufacturing Practices (GMP) menjamin setiap tablet dari USANA mengandungi kualiti seperti apa yang tertulis pada label.

No comments:

Post a Comment